Frakt, ångerrätt & reklamationer

Leverans av din beställning

Om inget annat är överenskommet så skickar vi varan till den adress som anges i beställningen. Mindre varor skickas till utlämningsställe. Vi anlitar DHL för leveranserna..

Vill du hämta själv i Skåne eller vill hu ha offert för hjälp med inbärning? Ta kontakt innan du gör beställningen, så hittar vi en lösning. 

Strax efter beställningen får du ett mail från oss med information om leveransen.

Vill du inte ha varan eller är det något fel på den?

Ångerrätt / Öppet köp
Du har full ångerrätt i 30 dagar enligt Distans och hemförsäljningslagen (2005:59) efter det att du mottagit varan. Varan skall returneras i oanvänt skick och emballerad i originalförpackning.

Vid retur står du själv för fraktkostnaden.

Viktigt:  Ta kontakt via mail innan du gör en eventuell retur, så kommer vi överens om de praktiska detaljerna. Vi kan även hjälpa till att boka returfrakten via vårt fraktavtal.
Viktigt att notera;  Eftersom retur ska ske i originalförpackning är det en god idé att öppna kartongen försiktigt och spara förpackningen i minst 30 dagar!  

Reklamationer
Om en vara är skadad eller på något annat sätt defekt eller om du fått fel produkt eller fel antal så ber vi dig ta kontakt omedelbart via e-mail eller telefon så att felet kan rättas till. Vi behöver alltid se bilder på det skadade godset.
Reklamation av transportskador måste göras inom 7 dagar från det att ni mottagit godset.

Viktigt: Kontakta oss alltid om du önskar returnera en vara. Vi tar inte emot varor som skickats tillbaka utan att vi är informerade.

Vid eventuella tvister följer vi Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Transportgaranti
Alla försändelser som skickas är försäkrade. Om du upptäcker en skada på paketet innan du öppnar är det mycket viktigt att du anmäler detta direkt till chauffören vid mottagandet av försändelsen. Be att transportören gör en notering om skadan på din kopia av fraktsedeln. Du behöver inte veta att godset är skadat för anmäla emballageskadan till transporttören- det räcker med en misstanke om skada.
Viktigt: En transportreklamation måste göras inom 7 dagar från det att godset mottagits. Vi vill då alltid ha bilder både på skadan och på emballaget. Tänk också på att alltid spara emballaget för att reklamationen ska kunna hanteras korrekt.